pondělí 4. března 2013

Záznamník I.týden

Tento článek bude postupně doplňován

Pondělí
Od rána mě nesnesitelně pobolívala hlava,  a po týdnu vstávání v deset to bylo učiré trpení vylézt s postele už pět miut po šesté. Dneska to nespravila ani krátká procházka po čerstvém vzduchu.
Škola však byla relativně v pohodě, a nevypila jsem dneska ani jedno kafe! To si pošetřím na čtvrtek a pátek, kdy budu vstávat 4:45.
Jediné co mě nepotěšilo, že psychologie byla vysunuta z maturitnícho kanonu, takže si holt dám třicet otázeček navíc. Nevadí. Minulý rok tam ale ještě byla, jen o ní nebyl moc zájem (v naší třídě jsem jediná kdo chce maturovat s psychologie, a asi by to bylo tak i v případě, že by byla adekvátní náhradou ošetřovatelství nebo somatologie).
 Jsem unavená, pujdu si číst, okoupat se,  možná se podívám na zprávy a spát.

Úterý
Juhů, dneska odpadla angličtina. Takže se snížil počet hodin, které musím ve škole strávit. V tělocviku jsem opět necvičila, opravdu si svoje nemoci nevymýšlím. Vše dneska plynulo tak nějak v pohodě, jen jakýsi neidentifikovatelný strach z praxe mě zase zajal. Nebyli jsme na praxi více jak měsíc, takže mám pocit jakobych šla znovu do neznáma.
Jakoby to bylo neprozkoumané bojiště. Na druhou stranu říkám si, jdeš se tam učit. Nikdo po tobě nemůže chtít aby jsi to všecko uměla. Učíš se to. Je jedno jestli pomalu nebo rychle. Mou povinností není pomáhat pacientům aby se už nikdy necítili špatně, to je přece nemožné, ale můžu jím aspoň pomoc aby se na chvíli cítili dobře.  A možná ani ne dobře, jen líp. Třeba jen pro tu chvíli.
Tím nechci říct, že by mi to snad propána bylo jedno. Jedno mi to není.
PS: Dneska jsem nevypila ani jedno kafe.

Středa
Dnešní program odpoledne - pohotovost. Klouby na ruce začly řídit jako uragán, tak jsem dostala kortikoidy, něco proti revmatismus a něco na bolest, a žádanku na kliniku specializovanou.
Nic jiného jsem dneska zkrátka nedělala.
Zítra nemůžu na praxi, prostě nemůžu, nejde to. Šla bych ráda, opravdu že jo.
Místo toho zíta budu číst básnické sbírky, něco o umírání a možná ještě něco, poslední dobou pouze čtu a čtu. 

Čvrtek a pátek
Praxe se nekonala, zůstala jsem ve třetí á, kde jsem se nadále vzdělávala. Nebylo to zlé, mají dobré učitele, zvláště ta učitelka na ošetřovatelství je prostě super, jak to dokáže vysvětlit.
Ta naše totiž vůbec a já se všecko doučuju sama.

Sobota
Četla jsem, četla jsem a četla jsem. Zkompletovala jsem četbu do psychologie. Dodělala literaturu. Pustila se do další zajímavé knížky, dočetla jsem problematiku hospiců.

Neděle
Krásný den, pěkné počasí. A užasný koncert a přednáška o Izraeli. Juhů, já rozumím jednoduché angličtině.





Žádné komentáře:

Okomentovat